Continu Verbeteren - vervolg

GRIP HC&H Consultants Eén van de toegepaste tools om de doelen te bereiken, is het gebruik van het Kanbanbord. Kanban is een uit Japan overgekomen simpele en visuele aanpak. Kanban werd ontwikkeld door Taiichi Ohno en betekent letterlijk ‘visuele kaart’. Hoewel het geen hogere wiskunde is, zal je merken dat het je manier van werken ingrijpend veranderd. Het geeft houvast en doordat je je richt op datgene wat echt belangrijk is, krijg je meer gedaan. Het gebruik van het bord kent meerdere doelen: het bord geeft inzicht in de komende en lopende werkzaamheden en daarmee ook inzicht in de werkdruk bij de medewerkers. Door acties vanuit de gestelde doelen op te pakken en de werkzaamheden hieraan te relateren, wordt het concreet en breng je focus aan. Verbeterpunten dienen zich vanzelf aan bij het doorspreken van het bord. Tevens is het belangrijk dat het bord zichtbaar is op de afdeling. Op die manier wordt de medewerker er elke dag mee geconfronteerd. “Het gaat om een andere mindset”

7 Online Touch Continu Verbeteren - vervolg Home


You need flash player to view this online publication